Het toekomstige Creative Europe MEDIA Programma

Het toekomstige Creative Europe MEDIA Programma

De Europese Commissie stelt een budget voor van 1,1 miljard voor MEDIA (2021-2027)
MEDIA

Voor de langetermijnbegroting van 2021-2027 heeft de Europese Commissie een budget van bijna 1,1 miljard euro voorgesteld voor Creative Europe MEDIA, ten opzichte van 817 miljoen euro voor de huidige periode, 2017-2020.

Het toekomstige programma focust zich vooral op:

  • Publieksbereik;
  • Gendergelijkheid;
  • Internationale dimensie;
  • Samenwerking tussen professionals.

Bestaande acties worden verder uitgewerkt, waaronder:

  • Steun voor bioscopen die Europese films vertonen: Met een focus op het aantrekken van een jong publiek en een betere spreiding, waaronder meer bioscopen in middelgrote steden.
  • Ontwikkeling van succesvolle Europese werken
  • Training: Investeer in 5.000 mediaprofessionals: Om vaardigheden op het gebied van nieuwe technologieën, marketing en distributie aan te scherpen

En een uitbreiding van het MEDIA programma met nieuwe innovatieve acties, waaronder:

  • Innovatieve Storytelling: Om het potentieel van Virtual Reality en de kracht van het verhalen vertellen op innovatieve wijze en writersrooms te benutten.
  • Netwerken van VOD-platforms: Om een ​​nieuw publiek te bereiken en het aantal SVOD- en TVOD-abonnees te vergroten.
  • Pan-Europese distributiestrategieën: Om doelgroepen te bereiken in een steeds competitievere markt.
  • Co-creatie en coproductie: Om ervoor te zorgen dat Europese talenten betere kansen krijgen om in het buitenland te slagen.
  • Promotie van Europese succesverhalen wereldwijd: Om het wereldwijde succes van Europese films op markten buiten Europa te vergroten.
  • Creëren van netwerken van Europese festivals: Om mede door schaalvergroting een breder publiek te bereiken.

Klik hier voor het persbericht.

Did you find this information useful?