Creative Europe conferenties tijdens Internationaal Film Festival Rotterdam
In de ochtend staat audience development centraal. De tweede bijeenkomst in de middag gaat over de integratie van MEDIA Mundus in het nieuwe Creative Europe Programma.
Everything you always wanted to know about audiences
10.30 - 13.00 uur
De Doelen, Van Cappellen Zaal, begane grond
Aanmelden via creative-europe@teamwork.fr
Eén van de speerpunten van het Creative Europe Programma is het aanboren van nieuw publiek voor Europese film. David Graham (Attentional) en Arnaud Dupont (Headway International) presenteren de studie: Knowing and Profiling current and future audiences. Na de presentatie is er ruimte voor discussie die als input dient voor de Europese Commissie bij het voorbereiden van beleidsinitiatieven voor publieksontwikkeling. FIlmstudenten Elizabeth Prommer en Ian Christie, Sarah Calderon (The Film Agency) Hrvoje Hribar (Croatian Audiovisual Centre) en Claus Noer Hjorth (Danish film institute) bespreken in een panel strategieën om publiek te bereiken.
From MEDIA Mundus to Creative Europe - The international dimension of European support to the film industries
14.30 - 16.30 uur
De Doelen, Van Capellen Zaal, begane grond
Aanmelden via creative-europe@teamwork.fr
Informatiesessie waarbij onder andere vragen beantwoord worden over de integratie van MEDIA Mundus in het Creative Europe Programma en de nieuwe regeling voor coproductiefondsen wordt toegelicht:
- Keynote van Xavier Troussard, hoofd Creative Europe Programma in Brussel, waarin hij bespreekt wat de internationale strategie is achter Creative Europe/MEDIA;
- Presentaties van de resultaten van MEDIA Mundus 2011-2013 (Emmanuel Cocq);
- De internationale acties binnen Creative Europe/MEDIA (Soon-Mi Peten);
- Regeling voor internationale coproductiefondsen (Matteo Solaro)