Culture Cues wint de Canon Innovation Award - Propellor | Kickstart!
Culture Cues wint de Canon Innovation Award - Propellor | Kickstart!
Vorige week ging Propellor Film Tech Hub van start met Propellor | Kickstart @ IFFR.
Uit meer dan 100 aanmelding werden 44 deelnemers gekozen (uit 12 landen), waarvan de helft een achtergrond in film heeft. Er werden een tiental teams geformeerd die werden uitgedaagd hun innovatieve en film-gerateerde business plan verder uit te ontwikkelen op basis van het CANVAS-model met behulp van 12 internationale mentoren uit de film en start-ups. Matteo Solaro, hoofd Online Distributie en Innovatie van het Uitvoerend Agentschap (Creative Europe) was naast Bobby Allen ( Mubi), Hengameh Panahi ( Celluloid Dreams) en Marieke Jonker (Vue NL) één van de mentoren.
Zowel de deelnemers als de mentoren mochten stemmen op hun favoriete project, de twee winnende teams, Culture Cues en Moviefication presenteerden hun idee voor een internationaal publiek tijdens de IFFR Cinemart sluitingsceremonie. Culture Cues, gekozen door het Cinemart publiek, was de uiteindelijke winnaar van de Canon Innovation Award.
Culture Cues is een soort Tinder app voor filmliefhebbers. In de app worden trailers vertoond en de voorkeuren van de gebruikers opgeslagen. Deze data wordt gedeeld met distributeurs en vertoners, die op basis hiervan hun marketingstrategie kunnen bepalen.
Met de Canon Innovation Award wint Culture Cues een reis, verblijf en participatie aan de Propellor bootcamp in Berlijn.
Klik hier voor meer informatie.